972-547-289588+
Contact Us
קידום בפייסבוק
עלינוקידום בפייסבוק

 כיצד לייצר קידום בפייסבוק לעסק שלך

שקופית2

 

אני מעוניין להציג לכם את השלבים הנכונים בשילוב פייסבוק עסקי בתוך העסק שלכם.

אם יש לך עסק קטן של עד 10 עובדים, המאמר הזה מתאים לכם,

גם אם יש לכם כבר נסיון עם פייסבוק ויש לכם עסק עובד ומוכר, המאמר הזה ישנה את הצורה שאתם מתייחסים לשיווק בפייסבוק.

 

המאמר עוסק בצורה שבה אתם צריכים להקים דף פייסבוק חדש ומסיים בדרך שבה קמפיין משולב פייסבוק צריך להיות .

אחרי שנה של ניסיון בהקמה של קמפיין בפייסבוק. הנוסחא שלנו מתוארת בהמשך.

 

הקמת דף עסקי בפייסבוק

מומלץ בחום להקים דף עסקי לעסק שלכם.

ההשקעה הראשונית על הקמה של דף פייסבוק עסקי הינה קטנה, ואחרי זה, נפתחות בפניכם אפשרויות רבות.

  1. הבאת לקוחות לעסק שלכם
  2. "חימום" קהל היעד שלכם
  3. הבאת לקוחות לדפי נחיתה
  4. הופעה במנועי חיפוש

 

כיצד עושים את זה?

אתם יכולים לעשות זאת בעצמכם, יש המון מדריכים שיעזרו לכם בחינם לבנות דף עסקי. אפשרות שניה, לפנות למומחי שיווק דיגיטילי שייצרו עבורכם דף עסקי.

הנה רשימה של טיפים שכדאי שתתייחסו אליהם לפני שאתם מתחילים לעבוד על הדף העסקי שלכם.

  1. התוכן הכתוב בדף העסקי צריך לכוון את המסרים שלו לקהל היעד שלכם ולהניע אותו לפעולה. המסרים בדף העסקי צריכים להיות ברורים וחדים ולהניע את הלקוחות הפוטנציאלים לפעולה. ברוב המקרים, אנשי המקצוע שמקימים את הדף עבורכם לא יעשו את העבודה הזו. בקשו מהם לעזור לכם לכתוב תוכן שיווקי. כאשר אנו בונים דפים עסקיים ללקוחות שלנו, אנו נותנים ללקוחות שלנו שאלון מפורט שעוזר לנו לנסח את התכנים בדף.
  2. הדף צריך להכיל כפתור קריאה לפעולה. זהו כפתור שנמצא בדף העסקי ומציע לקורא לבצע פעולות שמניעות למכירה. דוגמאות: צור קשר, אל החנות שלנו, אל דף נחיתה או האתר שלנו.
  3. בקשו להיות חלק מאנשים שקובעים באיזה קטגוריה העסק שלכם, יש עסקים שהקטגוריה שלהם לא ברורה, אתם יכולים לעזור לבונה דף בבחירה!
  4. אמרו לבונה הדף שאתם רוצים לשלוח לו קבוצת תמונות כדי שיעלה את זה לדף העסקי. רוב הסיכויים שהוא לא יציע את זה בעצמו.
  5. הבאנר בדף העסקי שלכם ברוב המקרים לא כלול במחיר, אני ממליץ ללכת לגרפיקאי שייצור עבורכם את הבאנר. כאשר אני עובד עם לקוח, אני בוחר עבורו תמונות או יוצר עבורו תמונות בעזרת תוכנה חינמית ברשת www.canva.com

 

*ניתן לקבל באנרים ולוגו מאתר בשם fiverr.com או מ-  www.elance.com

 העלאת תכנים ראשוניים לדף העסקי בפייסבוק

יש לכם דף עסקי. מזל טוב! עכשיו עליכם להעלות תכנים לדף העסקי.

הכינו מראש תוכן איכותי מהסוגים באים:

  1. אירועים מחיי החברה
  2. שרותי החברה
  3. מאמרים
  4. מידע רלוונטי לקהל יעד.

בכדי למצות מפייסבוק את המיטב, נסו להכניס תכנים שנותנים ערך ללקוח שלכם ועוזרים להם להבין מדוע

המוצר שלכם הינו המוצר המועדף עבורם. חנכו אותם, כיצד יודעים שמוצר הינו מוצר איכותי, ממה עליהם להיזהר כאשר

הם בוחרים מוצר. וכיצד ידעו שהגיעו לנותר השרות\המוצר הנכון.

ברוב המקרים, בונה הדף יעלה את התכנים הללו עבורכם ( במידה ולא מדובר בהרבה תכנים )

 

המלצות של לקוחות

פייסבוק מאפשרת ללקוחות שלה לרשום ביקורות בדף העסקי שלכם.

בסוגי דפים מסוימים, הם יכולים אפילו לדרג את השירותים שלכם בדף שלכם.

זהו אולי התוכן החשוב ביותר בדף שלכם. הקוראים לא מאמנים לכם, כל בעל עסק מספר על עצמו שהוא טוב ואמין.

המלצה של אדם אחר, זה כבר סיפור אחר לגמרי. התמונה והסיפור שמאחורי ההמלצה תקדם אתכם לעבר מכירה קלה ומהירה.

המלצה חמה,

גשו ללקוחות שאוהבים אתכם, ובקשו מהם להעלות ביקורת על העסק שלכם. כאשר אני מקבל דף עסקי חדש,

אני מתדרך את בעל העסק כיצד מעודדים את הלקוחות שלהם לרשום ביקורת חיובית.

מנסיון, רק אתם יכולים לעשות את זה, וזה סופר חשוב לרווחים של העסק שלכם!

 

הבאת אוהדים לדף העסקי:

 

אחרי שהקמתם דף עסקי , יש לכם כמה פוסטים איכותיים בדף  וגם ביקורות מפנקות.

עליכם לעבור לשלב של הבאת אוהדים לדף העסקי (like).

זהו אולי השלב הקשה ביותר, מפני שבשלב זה, בעל העסק צריך לפנות ללקוחות שלו ולבקש מהם להיות חברים של הדף העסקי שלו.

הנה המאמר שיעזור לכם להביא אוהדים לדף העסקי שלכם :

 

כך תקבל את 100 הלייקים הראשונים שלך בפייסבוק

 

 

הערה חשובה לגבי תפוצת המסרים המגיעים מהדף העסקי שלכם:

כאשר אתם מעלים פוסט לדף העסקי, פייסבוק מעביר את זה לפיד של 10% מהאנשים שעשו

לייק לדף שלכם וזהו. במילים אחרות רק 10% מהלקוחות שלהם נחשפים לתכנים של הדף העסקי שלכם.

אתם יכולים להסתכל על זה ולהגיד, "פייסבוק מתנהגים בצורה לא יפה"

אבל תחשבו על זה, שאתם בעצם שותלים פרסומת בתוך רשת חברתית,

פרסום מופרז של המודעה הזו תגרום לחווית משתמש לא נכונה, הלקוחות שלה יכעסו ולא ישתמשו בה.

מעבר לזה, היא רוצה כסף, והמון כסף. היא מעוניינת שתוכן עסקי יגיע בצורה מדודה וגם יהיה איכותי.

והנה הדבר המגניב שיוצא מזה. במידה ויש לכם תוכן עסקי מעניין ואיכותי, הקהל שלכם יגיב לזה בצורה נכונה.

פייסבוק תראה את זה, ואם וזה תוכן ממומן, פייסבוק תוריד את המחיר לפרסום.

 

בכל מקרה, בכדי שהתוכן שלכם יקבל חשיפה בפייסבוק, יש צורך בשילוב של הדברים הללו:

  1. השקעה בתוכן כך שיגרום לאנשים לפתוח אותו ולתקשר איתו.
  2. השקעת זמן בפרסום בקבוצות
  3. השקעה של כסף בפרסום ממומן

הקמת קמפיין ממומן

 

לפני שאתם מקימים קמפיין, אתם צריכים לדעת

  1. האם אתם רוצים קמפיין להבאת אוהדים לדף העסקי ? הנה מאמר בנושא
  2. האם אתם רוצים להביא לקוחות לדף נחיתה? המאמר הזה עוסק בנושא הזה

יש עוד אפשרויות, אבל אלו הנבחרות והחשובות.

הגדרת קהל היעד

אתם מכירים את קהל היעד שלכם הרבה יותר טוב מכל קמפיינר.

עזרו לקמפיין בהכנת הקמפיין ע"י הכנת טבלה מסודר של התכונות מהאפיינות של הלקוח שלכם:

גילאים :

נסו לסנן את הגילאים שיעבירו לכם את רוב הכסף.

לדוגמא: מעצבי שער (ספרים) , רוב הכסף יגיע מנשים בגילאים של 30 עד 50.

מצב סוציו אקונמי:

דוגמאות:

מעמד גבוה של בעלי רכוש,

יזמים ובעלי מפעלים (הבורגנות הגבוהה),

מעמד בינוני של בעלי מקצועות חופשיים, פקידים וכו' מעמד הביניים או "צווארון לבן"

השכלה:

תיכונית

אקדמיים

מקצועות חופשיים

עו"ד

רואה חשבון

מהנדסים

מין:

זכר/ נקבה/ שניהם

מהם הצרכים שלו שקשורים במוצר שלך?

      קבוצות פייסבוק 

חשוב להכין רשימה של קבוצות שהלקוחות היעד שלכם יכולים להיות שם. דוגמא:

ידוע שנשים שמחפשות לקנות מוצרים לתינוקות ישתתפו בקבוצות "פורום הנקה" . נסו לחשוב על כל הקבוצות האפשריות שהלקוח שלכם מסתובב בהם. המסרים שאתם מכינים יועברו לשם.

הגדרת מטרה רצויה

זוהי הדרך היחידה שאני מכיר בכדי להגיע לקמפיין מוצלח. גם אני נכשלתי בקמפיינים שלא הגדרתי בצורה מסודרת את היעדים ואת קהל יעד שלי!

דוגמא ליעדים ומבנה הקמפיין שבחרתי עם לקוח:

100 איימילים של לקוחות פוטנציאליים  (מעמד ביינים, מושבים וקיבוצים בצפון)

5 סגירות של מוצר ביינים

2000 ש"ח תקציב לפייסבוק 

זמן בדיקת ביינים – 15 יום

זמן סיום בקמפיין – 30 ימים

[חשוב מאוד להגדיר בצורה מדוייקת את קהל היעד.]

  • הגדירו בצורה מסודרת, מה הייתם רוצים למכור לקהל היעד
  • כתבו מדוע שיבחר בכם לא במתחרים שלכם
  • הגדירו , מהי העלות המשוערת של קבלת לקוח פוטנציאלי. " אני רוצה לקבל 100 טלפונים של לקוחות תמורת 1000 ש"ח, כלומר, 10 ש"ח לטלפון של לקוח"

הגדרת המסע של הלקוח הפוטנציאלי:

לפני שאני ניגש לקמפיין דיגיטלי, אני מגדיר יחד עם הלקוח את הדרך שבה אנו רוצים שהלקוח יעבור עד השלב שבו אנו מוכרים לו משהו.

דוגמא (קמפיין להבאת לקוחות לייעוץ)

שלב א:

קמפיין בפייסבוק – – מציעים להשאיר פרטים תמורת "X טיפים ל…"

שלב ב:

דף נחיתה: לקוח השאיר פרטים וקיבל את :"X טיפים ל…."

שלב ג:

יצירת קשר עם הלקוח או המשך דיוור

 

בכל שלב ושלב, אנו נבצע חיזוי של מספר הלקוחות שאנו חושבים שיעברו שלב, נאמת את זה עם המציאות ונתקן בהתאם.

 

 

הקמת דף נחיתה

מטרת דף הנחיתה היא להניע את האדם שלחץ על הקישור הממומן  לקנות משהו ,

לשכנע את הלקוח הפוטנציאלי לקנות את המוצר\שרות.

אני מאוד אוהב לבקש מקהלי היעד שמגיעים לדף הנחיתה את הפרטים שלהם תמורת ערך חינמי.

הרבה מהקמפיינים יפנו את המתעניין לדף הבית של בעל העסק.

ברוב המקרים דף הבית לא מייצר מעמד מכירה או השארת פרטים . לא מומלץ!

קמפיינרים מתקדמים יבקשו לראות דף נחיתה או ירצו להכין עבורך דף נחיתה. הקמת דף נחיתה איכותי הינה תורה בפני עצמה.

ניתן לרכוש דפי נחיתה איכותיים בעזרת  Landing.co.il

 

דיוור לרשימה שהגיעה מהקמפיין

שיווק באמצעות דיוור לרשימת לקוחות פוטנציאלים הינו חלק חשוב מאוד בקמפיין שלכם.

את החלק הזה אתם צריכים לעשות בעצמכם. אחרי שהגיעו הפרטים של המתעניין יש סיכוי שהוא יקנה את המוצר שלכם,

אבל גם מאוד יכול להיות שהוא לא ירצה לרכוש ברגע זה .

דיוור הינו כלי מעולה ליצור קשר, לתת ערך ללקוח ובהמשך גם למכור לו.

זוהי דרך מעולה עבורכם לייצר שיחות "חימום" ואולי אפילו שיחות מכירה מבלי שאתם תהיו נוכחים בשיחה.

קמפיינרים ברוב המקרים לא מבינים בזה, ולכן ימנעו מזה.

 

"יש לקוחות שמגיעים אלי חודש , וגם שנה מרגע שנכנסו לרשימת הדיוור שלי. משתלם!"

 

 

נושא אחרון. בחירת מומחה הפייסבוק הטוב עבורכם:

בכל מקרה , תבחרו רק משווק שמבין ביצירת משפך שיווקי. רק הוא ידע להבין את המסע שהלקוח שלהם צריך לעשות עד המכירה.

 

הקמה של דפי פייסבוק עסקיים:

אני ממליץ בחום שאת ההקמה של הדף העסקי יבצע עבורכם איש מקצוע. אך בקשו ממנו שיסביר לכם, מהם התכנים הרלוונטים שיועלו לדף שלכם.

 ניהול דף עסקי בפייסבוק:

לרוב בעלי העסקים לא כדאי לצרוך שרותי ניהול דפי פייסבוק עסקים. החלק החשוב ביותר בניהול הדף הינו התוכן,

ברוב המקרים מנהל הדף העסקי יבקש ממכם את התכנים

בכדי להעביר אותם לפייסבוק ולקבוצות רלוונטיות. היעילות של ניהול התוכן ברב מקרים שאני מכיר נמוכה וקשה למדידה.

המלצה שלנו, שתלמדו כיצד לנהל את הדף העסקי בפייסבוק בעצמכם. יש לנו קורס מעולה בנושא 

 

ניהול קמפיין

ניהול קמפיין מתחלק לשתי פעולות עיקריות

  1. הקמת קמפיין
  2. ניהול קמפיין

בתקציבים נמוכים (פחות מ-1000 ש"ח בחודש) , לא מומלץ לתת לקמפיינר חיצוני לנהל לכם את הקמפיין.

לעומת זאת, הקמת הקמפיין דורשת בעל מקצוע (אלה אם כן, לקחת קורס איכותי בקמפיין ממומן בפייסבוק). המלצה שלנו, בחרו קמפיינר שיעזור להקים קמפיין פייסבוק מדוגם.

שלמו לו על הקמת הקמפיין וגם על שיפורים בהמשך הדרך (עלות 600 ש"ח)

 

תקציבי פרסום ממומן של מעל 1000 ש"ח

במקרה כזה, ניתן לבדוק אפשרות של הוצאת העבודה לקמפיינר חיצוני.

מדוע? קמפיינר חיצוני יבקש 300 ש"ח לחודש לתפעול הקמפיין. בקצבים נמוכים, הקמפיינר לקוח אחוזים גדולים מהתקציב.

זאת הסיבה שהרבה בעלי עסקי קטנים נכשלים בקמפיינים בפייסבוק.